Посадові
інструкції
ПОСАДОВА ІНСТРУКЦІЯ
УЧИТЕЛЬ
1.
Загальні положення
1.1. Ця посадова інструкція розроблена на основі
тарифно-кваліфікаційної характеристики вчителя, затверджено _______________.
Під час розробки Інструкції враховано рекомендації з організації служби охорони
праці в освітніх закладах системи Міністерства освіти України.
Ця інструкція є типовою, її дія поширюється на всіх учителів школи, на її
основі можуть бути розроблені аналогічні інструкції для вчителів, які ведуть
окремі предмети, або вчителів початкової школи.
1.2. Вчитель призначається на посаду і звільняється з неї директором школи.
1.3. Вчитель повинен мати вищу чи середню педагогічну освіту (без вимог до
стажу педагогічної роботи).
1.4. Вчитель підпорядковується безпосередньо заступнику директора школи з
навчально-виховної роботи,
1.5. Вчителеві безпосередньо підпорядковується лаборант (якщо вчитель виконує
обов'язки завідувача кабінету).
1.6. У своїй діяльності вчитель керується Конституцією і законами України,
Указами Президента України, рішеннями Кабінету Міністрів України і органів
управління освітою всіх рівнів з питань освіти і виховання учнів;
правилами і нормами охорони праці, техніки безпеки і пожежної безпеки, а також
Статутом і локальними правовими актами школи (в тому числі Правилами
внутрішнього трудового розпорядку, наказами і розпорядженнями директора, цією
Інструкцією), трудовим договором (контрактом).
Вчитель дотримується положень Конвенції про права дитини.
2.
Функції
Основними напрямами діяльності вчителя є:
2.1.Навчання і виховання учнів з урахуванням специфіки навчального предмета і
віку школярів.
2.2.Стимулювання соціалізації учнів, формування в них загальної культури
забезпечення свідомого вибору ними професії та формування готовності до
функціонування в ринкових умовах.
2.3.Забезпечення дотримання норм і правил техніки безпеки в навчальному
закладі.
3.
Посадові обов'язки
Вчитель виконує такі посадові обов'язки:
3.1. Здійснює навчання і виховання учнів із урахуванням специфіки навчального
предмета, проводить уроки й інші навчальні заняття в закріплених за ним класах
згідно з розподілом навчального навантаження, забезпечує під час занять
належний порядок і дисципліну.
3.2. Реалізує прийняті в школі освітні програми відповідно до навчального
плану, власного поурочного плану і розкладу занять; використовує при цьому
різноманітні прийоми, методи й засоби навчання.
3.3. Забезпечує рівень підготовки учнів, який відповідає вимогам державного
освітнього стандарту.
3.4. Виконує правила і дотримується норм охорони праці, техніки безпеки і
протипожежного захисту, забезпечує охорону життя і здоров'я учнів під час
навчального процесу.
3.5. Оперативно повідомляє керівників школи про кожен нещасний випадок, вживає
заходів щодо надання першої долікарської допомоги.
3.6. Вносить пропозиції щодо покращення і оздоровлення умов здійснення
навчального процесу, а також доводить до відома завідувача кабінету,
адміністрації про всі недоліки в забезпеченні навчального процесу, які знижують
працездатність учнів.
3.7. Проводить інструктаж учнів з правил безпеки праці під час навчальних
занять з обов'язковою реєстрацією в класному журналі чи журналі реєстрації
інструктажів.
3.8. Організовує вивчення учнями правил охорони праці.
3.9. Здійснює контроль за дотриманням правил (інструкції) з охорони праці.
3.10. Веде в установленому порядку класну документацію, здійснює поточний
контроль за відвідуванням і успішністю учнів за прийнятою в школі системою,
виставляє оцінки в класний журнал і щоденник учня, своєчасно подає
адміністрації школи звітні дані.
3.11. Бере участь у встановленому порядку в підсумковій атестації учнів.
3.12. Допускає у визначеному порядку на заняття представників адміністрації
школи з метою контролювання й оцінювання своєї діяльності.
3.13. За згодою заміняє на уроках тимчасово відсутніх вчителів згідно з
розпорядженням заступника директора школи з навчально-виховної роботи.
3.14. Дотримується Статуту і Правил внутрішнього трудового розпорядку школи,
інших локальних правових актів школи.
3.15. Створює умови для дотримання законних прав і свобод учнів.
3.16. Готується до проведення занять, систематично підвищує свою професійну
кваліфікацію, бере участь у діяльності методичного об'єднання та інших формах
методичної роботи, які прийняті в школі.
3.17. Бере участь у роботі педагогічної ради школи і нарадах, які проводяться
адміністрацією школи.
3.18. Може залучатися ( у відповідному порядку ) до чергування по школі
відповідно графіку чергувань на перервах між заняттями, а також за 20 хв. до
початку і протягом 20 хв. після закінчення занять.
3.19. Підтримує постійний зв'язок з батьками учнів (особами, які їх замінюють).
3.20. Проходить періодичне медичне обстеження.
3.21. Дотримується етичних норм поведінки, які відповідають громадському
статусу вчителя .
3.22. У випадку виконання обов'язків завідувача кабінету:
- приймає участь у поповненні кабінету обладнанням, приладами та іншими
матеріалами, приймає матеріальні цінності (крім меблів) під відповідальність на
збереження на підставі відповідних документів, забезпечує зберігання
підзвітного майна, бере участь в інвентаризації та списуванні майна кабінету;
- розробляє і періодично переглядає (не менш як один раз на 5 років) інструкції
з охорони праці, подає їх на затвердження директору;
- контролює обладнання з протипожежної безпеки, медичних та індивідуальних
засобів захисту, а також поновлює наочну агітаціюз питань забезпечення безпеки
життєдіяльності;
- проводить інструктаж з охорони праці учнів з обов'язковою реєстрацією в
класному журналі чи журналі визначеного зразка або організовує його проведення
іншими педагогами;
- не допускає проведення занять, пов'язаних із небезпекою для життя і здоров'я
учнів і працівників школи, з повідомленням про це заступника директора з
навчально-виховної роботи;
- вносить пропозиції щодо покращення умов праці і навчання для включення їх в
угоду з охорони праці.
4.
Права
Учитель має право на:
4.1. Участь в управлінні школою в порядку, передбаченому Статутом школи.
4.2. Захист професійної честі й гідності.
4.3. Ознайомлення зі скаргами та іншими документами, які містять оцінку його
діяльності, надання відповідних пояснень.
4.4. Захист своїх інтересів самостійно і/чи через посередника, в тому числі
адвоката, у випадку дисциплінарного розслідування, пов'язаного з порушенням
вчителем норм професійної етики.
4.5. Конфіденційність дисциплінарного (службового) розслідування, за винятком
випадків, передбачених законом.
4.6. Вільний вибір і використання методик навчання й виховання, навчальних
посібників і матеріалів, підручників, методик оцінювання знань учнів.
4.7. Підвищення своєї кваліфікації.
4.8. Проходження атестації на добровільній основі на відповідну кваліфікаційну
категорію.
4.9. Давання учням під час занять і перерв обов'язкових для виконання
розпоряджень, які стосуються організації занять і дотримання дисципліни,
притягнення учнів до дисциплінарної відповідальності у випадках, передбачених
Статутом, і Правилами внутрішнього розпорядку школи.
5.
Відповідальність
5.1. У визначеному законодавством України порядку
вчитель несе відповідальність за:
- реалізацію в повному обсязі навчальних програм відповідно до навчального
плану і розкладу занять;
- збереження життя і здоров'я учнів під час навчального процесу,
- дотримання прав і свобод учнів.
5.2. За невиконання чи неналежне виконання без поважних причин Статуту і Правил
внутрішнього трудового розпорядку школи, законних розпоряджень директора школи
та інших локальних нормативних актів, посадових обов'язків, встановлених цією
Інструкцією, вчитель несе дисциплінарну відповідальність у порядку, визначеному
трудовим законодавством.
5.3. За застосування, в тому числі одноразове, методів виховання, пов'язаних з
фізичним і/чи психічним насиллям над особистістю учня, а також скоєння іншого
аморального вчинку вчитель може бути звільнений з посади відповідно до
трудового законодавства і Закону України «Про освіту».
5.4. За завдані школі чи учасникам навчального процесу у зв'язку з виконанням
(невиконанням) своїх посадових обов'язків збитки учитель несе матеріальну
відповідальність в порядку і в межах, визначених трудовим і/чи цивільним
законодавством.
6.
Взаємовідносини (зв'яжи за посадою)
Учитель:
6.1. Працює в режимі виконання встановленого йому навчального навантаження
відповідно до розкладу навчальних занять, бере участь в обов'язкових планових
загальношкільних заходах, самостійно планує діяльність, яка визначена його
посадовими обов'язками.
6.2. У період канікул, які не збігаються з відпусткою, залучається
адміністрацією школи до педагогічної, методичної чи організаційної роботи в
межах часу, який не перевищує навчального навантаження до початку канікул.
Графік роботи вчителя під час канікул затверджується наказом директора школи.
6.3. Замінює в установленому порядку тимчасово відсутніх вчителів на умовах
погодинної оплати і згідно з тарифікацією (залежно від тривалості заміни).
6.4. Одержує від адміністрації школи матеріали нормативно-правового і
організаційно-методичного характеру, ознайомлюється з відповідними документ
6.5. Систематично обмінюється інформацією з питань, які належать до його
компетенції, з адміністрацією і педагогічними працівниками школи
|